Zasady oceniania pracy zdalnej uczniów z klas I-VIII

w Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Święcicach

obowiązujące od 25 marca 2020do 10 kwietnia 2020r.

  1. Nauczyciel udostępnia materiały do pracy zdalnej wykorzystując platformy edukacyjne lub/i inne narzędzia internetowe.
  2. Nauczyciel udostępniając zadania, określa terminy, warunki i formy zaliczenia.
  3. Wykonane zadania uczniowie przekazują w formie i terminie uzgodnionym przez nauczyciela
  4. Nieodesłanie w terminie zadania zleconego przez nauczyciela traktowane będzie jako nieprzygotowanie do zajęć. Brak reakcji na wysłane zadania skutkuje oceną niedostateczną.
  5. W zależności od specyfiki zajęć kontrola osiągnięć uczniów może odbywać się w formie:
  • ustnej (połączenie bezpośrednie on-line z nauczycielem),
  • pisemnej (sprawdziany, kartkówki),
  • praktycznej (karty pracy, projekty, inne samodzielne prace uczniów)
  1. Nauczyciele mogą przeprowadzać kartkówki, sprawdziany, testy on-line w klasach IV-VIII. Nie jest to forma obowiązkowa.
  2. Ocenie mogą podlegać między innymi:
  • prace klasowe/sprawdziany/kartkówki
  • aktywność na lekcji on-line,
  • odpowiedzi na pytania nauczyciela,
  • samodzielna praca domowa,
  • rozwiązywanie zadań w zeszycie przedmiotowym i zeszycie ćwiczeń,
  • rozwiazywanie testów ćwiczeniowych i powtórzeniowych,
  • rozwiązywanie zadań dodatkowych,
  • udział w projektach edukacyjnych.
  1. Uczeń ma możliwość poprawienia ocen niedostatecznych otrzymanych za zadania wykonane w czasie e-nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela po uprzednim uzgodnieniu.
  2. W pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym wynikających z niepełnosprawności, uwzględnia się dostosowania wynikające z opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych.
  3. O osiągnięciach i postępach ucznia rodzice/prawni opiekunowie będą informowani za pomocą dziennika elektronicznego.
  4. Nauczyciel/wychowawca może kontaktować się z rodzicami/opiekunami prawnymi, jeżeli jest zaniepokojony postępami ucznia w nauce lub zupełnym brakiem jego aktywności na lekcjach on-line.
  5. Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny pozostają zgodne z zapisami w Statucie Szkoły.

 

Zachowanie

Nauczyciel/wychowawca ocenia zachowanie ucznia biorąc pod uwagę:

  1. bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych,
  2. samodzielną i systematyczną pracę,
  3. terminowe przysyłanie prac zdalnych,
  4. zaangażowanie w wypełnianie obowiązków ucznia.

 

Dyrektor szkoły

Zdzisława Lesńska